S’encareixen els títols de transport més utilitzats però no millora gaire el servei
Amb el canvi d’any els preus s’actualitzen per tal d’abastir l’evolució general que es calcula a través de l’índex de preus al consum (IPC). Però hi ha molts serveis i preus públics que s’encareixen per sobre d’aquest índex. Aquest 2014 ha tornat a passar i l’augment acumulat és especialment greu en el transport públic. Els bitllets integrats més utilitzats, la T10 i la T50/30 s’han encarit un 5 i un 8% respectivament mentre que l’IPC ha estat només del 0,3%. La T10 d’una zona ha passat dels 6.30 euros que costava al 2005 als 10.30 que cal pagar aquest any. La T50/30 d’una zona ha passat de 26.25 a 42.50 euros. Si només s’hagués aplicat l’IPC els preus del 2014 haurien de ser de menys de 8 euros per la T10 i de 32.5 per a la T50/30.
Des de la Plataforma pel Transport Públic han demanat a l’ATM que congeli totes les tarifes i ha posat en contrast l’augment de tarifes al transport públic amb les rebaixes en els peatges que depenen de la Generalitat.