Sergi Miras: “M’agraden els equips que juguen amb passió i ambició. Buscarem l’ascens”

Els camins d’un dels esportistes d’elit més important de Ripollet i un dels clubs del poble s’han trobat en el moment adequat. El Club Hoquei Ripollet es trobava sense entrenador després de quedar-se a les portes de l’ascens. Per la seva banda Sergi Miras tornava a Catalunya amb la il·lusió de
dirigir un equip sènior.
L’exjugador del Barça i el Liceo va parlar amb la directiva del Ripollet i l’acord va ser total. Miras jugarà a l’OK Lliga amb el Caldes i entrenarà al sènior del CH Ripollet a Primera Catalana
Revista de Ripollet: Com sorgeix l’oportunitat de ser l’entrenador del sènior del Ripollet?
Sergi Miras: He estat molts anys vinculat al club com a entrenador de la base. He portat gairebé totes les categories: des de baix de tot fins a un júnior. Vaig marxar i he estat fora gairebé cinc anys a l’estranger i em motivava molt portar un equip sènior, tenia les ganes i l’ambició per encarar un projecte així. Vaig parlar-ho amb la directiva i tot va sortir rodat perquè agafés el primer equip.
RdR: Tenies ofertes d’altres equips de l’OK Lliga però et vas decidir per la del Caldes. Va ser per poder fitxar amb el Ripollet?
S.M: Sí. Tenia moltes ofertes, però aquesta vegada mirava la proximitat amb Ripollet perquè la meva intenció era viure al pis que tinc aquí. Caldes m’anava bé per seguir competint al màxim nivell i compaginar-ho amb ser entrenador, és una faceta que m’agrada molt i estic encantat de com ha anat tot.
RdR: Per entrenaments i partits ha quadrat bé?
S.M: Amb els entrenaments és més fàcil compaginar-ho perquè són horaris fixes i no hi ha problemes. Amb els partits em passarà com quan entrenava als infantils o juvenils i alguna vegada m’he perdut algun partit. Jugo a alt nivell i, si coincideixen els partits, per davant estarà el Caldes. Però farem el possible per intentar quadrar-ho perquè passi el mínim possible i no sigui un problema.
RdR: És la teva primera experiència entrenant un sènior. Què n’esperes?
S.M: Durant la meva carrera com ha jugador he tingut la sort de jugar en grans equips i aprendre de bons entrenadors, sempre m’he fixat en com treballaven. Espero poder gaudir al màxim d’aquest nou càrrec mentre ensenyo tot el que sé als jugadors. És una nova etapa que enceto amb moltes ganes de treballar molt i d’aconseguir molts èxits.
Aquesta setmana el primer i segon equip ja estan entrenant a les ordres d'en @sergimirasv5 Quines ganes teníem del retorn de l'hoquei!!! La setmana vinent comencen la resta dels equips del Club pic.twitter.com/QdmP7LsTOl— Club Hoquei Ripollet (@chripollet) August 28, 2020
RdR: Pot ser un primer pas per acabar d’aquí uns anys a la banqueta d’un equip d’alt nivell?
S.M: Mai se sap. Portar un sènior de Primera Catalana suposa molta menys pressió que un equip d’OK Lliga. El temps dirà. La meva intenció és créixer al Ripollet i aconseguir pujar categories, que l’equip aconsegueixi fites importants per al club i per al poble. Si realment m’agrada entrenar, es converteix en una passió i em surt l’opció, més endavant segurament ho provi.
RdR: L’objectiu per aquesta temporada és l’ascens que aquest any s’ha escapat?
S.M: Cent per cent. L’equip va fer una gran temporada i per la COVID-19 no han pogut aconseguir l’ascens. Toca provar-ho aquest any. Tinc un gran equip i confio en el mateix bloc. En els entrenaments que hem fet he vist jugadors amb moltes ganes d’aprendre i progressar, veuen que tinc experiència i que els puc ajudar. Jo sóc de mirar sempre amunt així que pas a pas, però amb ambició.
RdR: Com van aquests primers entrenaments?
S.M: En els primers entrenaments he buscat que es diverteixin al màxim. Jo també sóc jugador i quan estàs tant de temps aturat no ho passes bé. Per tant necessitaven entrenaments divertits i sobretot que suessin molt. Ja hem tocat conceptes que volia que quedessin clars abans de començar la temporada. He vist un grup amb molta predisposició amb el qual segur que podem fer una bona pinya per aprendre i ajudar-nos.
RdR: Quin estil de joc vols que tingui l’equip?
S.M: Com a jugador m’agrada jugar amb equips amb passió i amb ambició, anar a cada pista amb la intenció de guanyar i jugar com si fos una final. Jo sempre surto a la pista amb aquesta idea al cap i són els valors que vull transmetre als meus jugadors. S’ha de lluitar cada bola com si fos l’última i des del primer minut demostrar a l’equip rival que si ens volen guanyar s’hauran d’esforçar molt. La tàctica és una part fonamental i que s’ha de treballar molt, però si no tens intensitat o ambició no serveix de res.
RdR: Com veus el planter del CH Ripollet?
S.M: Hi ha molts equips i ho fan molt bé. S’ha fet molt bona feina des del club. Una cosa interessant és que els entrenadors, que tenen formació, són també jugadors del club, això s’està notant.
RdR: Quin objectiu tens amb el Caldes?
S.M: És un equip que porta cinc o sis anys a l’OK Lliga i a poc a poc s’ha consolidat. He escollit aquest equip perquè em quadrava tot molt bé però també perquè esportivament és un equip molt atractiu. Hi ha jugadors amb molt nivell. M’agraden els reptes, sinó sento que em falta alguna cosa. L’ambició amb el Caldes és arribar el més a dalt possible a la lliga i intentar lluitar en les altres competicions.
RdR: Amb 34 anys quin reptes et falten per aconseguir?
S.M: He tingut la sort de jugar als millors equips del món i haver aconseguit grans títols. He treballat molt per aconseguir-ho. El Caldes és un club que no ha pogut encara guanyar cap títol sènior i la meva ambició, ara per ara, és aconseguir el primer títol de la història del club. Per això toca treballar molt. En l’aspecte més individual, l’objectiu ara és estar molts anys al màxim nivell, cuidar-me molt.
RdR: Veient la teva vinculació amb el CH Ripollet, et podrem veure alguna vegada vestint els colors del club com a jugador?
S.M: No es pot descartar. Però penso que encara em queden alguns anys a l’OK Lliga. I a més espero que l’equip vagi pujant de categoria i potser quan jo pugui venir, ja tenim aquí un equip tan bó que no em necessiten.