Serveis Socials alerta de la cronificació de la vulnerabilitat i atén a més famílies

El departament de Serveis Socials presentava el passat dilluns la Memòria del 2014 on recull les activitats fetes durant l’any passat. El document és un bon retrat de la situació al municipi i explica una realitat molt difícil. La cartera de serveis socials va atendre a 3.117 famílies, un 21,82% més que l’any 2013. De fet un de cada quatre ripolletencs ha rebut alguna ajuda, beca, atenció o ha participat en alguna acció de serveis socials durant el 2014. A la memòria s’alerta de la cronificació de la vulnerabilitat i s’apunta que “cada cop hem d’atendre més persones que arriben als serveis socials amb una situació crítica que requereix una intervenció immediata”, unes atencions d’urgència que han crescut un 26,27% respecte el 2013. Han crescut també un 50% les ajudes per pagar medicaments o tractament especials, un 55% les destinades a ajudes al transport i un 67% les dedicades a fer front al pagament de subministraments bàsics, com ara la llum o l’aigua. En total s’han destinat a ajudes socials individuals o familiars 205.892 euros. Es consolida el canvi de perfil de l’usuari de serveis socials, cada cop s’atén a més persones que mai abans s’havien adreçat a Serveis Socials i que ara ho han de fer per problemes econòmics i es continua reduint el percentatge d’usuaris estrangers. Una altra dada que creix és el nombre de persones que reben la renda mínima d’inserció, 177 al 2014, que són 33 més que l’any anterior malgrat l’enduriment dels requisits. I augmenten també les derivacions a la Creu Roja, de 156 a 232 per rebre kits d’alimentació d’urgència; a Càritas, passant de 123 a 207 les derivades per rebre alimentació i de 38 a 75 per rebre ajudes per pagar subministraments, així com també les sol·licituds tramitades a altres administracions per rebre un habitatge d’urgència, s’han demanat 14, o ajuts especials d’urgència per deutes en l’habitatge que han passat de 34 a 62.
Tot plegat un nou esforç d’atenció que ha obligat als professionals del departament de Serveis Socials a adaptar la seva forma de treballar i buscar així l’ús més efectiu a l’augment fet al pressupost, que va ser del 6,25%.
Els clients de La Caixa donen 232 litres de llet a Càritas
L’oficina de La Caixa al Mercacentre ha participar les darreres setmanes a la campanya solidària del Banc d’Aliments ‘Cap nen sense bigoti’ que s’ha proposat recollir llet per tal que no hi falti davant l’increment de les necessitats.
Al nostre municipi l’acció ha estat molt ben rebuda pels veïns i clients de La Caixa que han donat 232 litres. El passat dilluns els voluntaris de Càritas van anar a recollir el donatiu a l’oficina. Una dotació que serà de gran ajuda a l’entitat ja que la demanda en el rebost de Càritas no deixa de créixer i la situació és molt complicada.