Sessió extraordinària del ple per aprovar retribucions i representants

Després del ple de constitució encara hi ha una altra sessió extraordinària per acabar d’engegar el mandat. És el conegut com el ple dels sous perquè és on s’aproven les retribucions dels càrrecs electes. Inicialment s’esperava que es pogués celebrar el passat dijous dia 6 però finalment s’ha convocat per demà dimarts 11 a les 19h.
És la sessió que confirma la configuració del plenari i el govern, l’organització i el funcionament durant el mandat. Es donarà compte del cartipàs, del nomenament dels tinents d’alcalde, dels grups municipals i els portaveus i es presentarà a aprovació la creació de les comissions informatives de Persones i Ciutat, d’Organització i Promoció i la comissió Especial de Comptes.
També s’acordarà l’horari i periodicitat de les juntes de govern i dels plens i es nomenaran els representants locals en altres organismes, el més destacat és l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) pel qual el govern proposarà que siguin Luís Tirado (PSC) i Roger Bayó (ERC) qui rellevi als membres de Decidim Jose Maria Osuna i Pilar Castillejo.
Un altre dels punts destacats de la sessió serà l’aprovació de les retribucions i indemnitzacions dels regidors i les dotacions econòmiques i mitjans materials dels grups municipals.
La proposta del govern és augmentar dels 300 euros de l’anterior mandat a 400 la indemnització a percebre pels regidors sense sou per assistir als plens, congelar les dotacions mensuals dels grups municipals (700 per grup i 150 per regidor) i augmentar les retribucions dels regidors del govern i l’alcalde. Encara es desconeix la xifra però en aquest mandat tindran dedicació del 100% l’alcalde i els quatre tinents d’alcalde (Eva Herrera, Sònia Martín, Roger Bayó i Manel Martínez). A més cinc regidors estaran a mitja jornada (Oscar López, Lurdes Serra, Melodi López, Bárbara González i Manuel Parra) i dos només rebran indemnitzacions per assistències (Diego Puig i Montse Arráez).
El govern anterior va finalitzar el mandat amb l’alcalde (JM Osuna) i dos tinentes d’alcalde (Pilar Castillejo i Txell Caler) amb dedicació al 100%, dos més al 75% (Oriol Mor i Andrea Guijarro), dos a mitja jornada (Reyes Muñoz i Fran Sànchez) i tres (Èric Plata, Pablo López i Sergio Linares) sense sou.
Ordre del dia de la sessió:
1.- Despatx d’Alcaldia, per a donar compte del Decret d’Alcaldia 2023/1210, de 20 de juny, organització de les àrees de Govern i delegació de competències en els regidors i les regidores.
2.- Despatx d’Alcaldia, per a donar compte del Decret d’Alcaldia 2023/1298, de 6 de juliol, modificació del Decret d’organització de les àrees de Govern i delegació de competències en els regidors i les regidores.
3.- Despatx d’Alcaldia, per a donar compte del Decret d’Alcaldia 2023/1211, de 20 de juny, nomenament tinents i tinentes d’Alcaldia.
4.- Despatx d’Alcaldia, per a donar compte del Decret d’Alcaldia 2023/1212, de 20 de juny, nomenament de les persones membres de la Junta de Govern Local i les delegacions de competències de l’Alcaldia.
5.- Despatx d’Alcaldia, per a donar compte del Decret d’Alcaldia 2023/1217, de 28 de juny, aprovació de la periodicitat de les sessions de la Junta de Govern Local.
6.- Restar assabentats de la constitució dels grups municipals i nomenament dels respectius portaveus.
7.- Creació de la Comissió Informativa de Persones i Ciutat i de la Comissió Informativa d’Organització i Promoció.
8.- Creació de la Comissió Especial de Comptes.
9.- Creació de la Junta de Portaveus i establiment d’horari i periodicitat.
10.- Nomenament representants municipals en d’altres organismes.
11.- Establiment d’horari i periodicitat de les sessions plenàries.
12.- Establiment del règim de retribucions i indemnitzacions dels membres de la Corporació.
13.- Establiment de les dotacions econòmiques i mitjans materials als Grups Municipals.
14.- Modificació RLT i plantilla.