Treuran places d’aparcament a la Rambla Sant Esteve per facilitar el pas del bus

El ple municipal va aprovar de forma inicial dijous passat el Pla de Mobilitat Urbana i Segura (PMUS). Hi van votar a favor Decidim, ERC i Ciutadans i es van abstenir PSC, CDC i PP. Tots els grups de l’oposició, però, van coincidir en anunciar que l’estudiarien i presentarien al·legacions. De fet, hi ha 45 dies per fer-ho i ho poden fer tant els grups polítics com els veïns a títol particular o les entitats. El Pla es pot consultar a la web municipal i ha estat explicat també en una dotzena de reunions amb diversos col·lectius i assemblees ciutadanes realitzades a diversos barris en els últims mesos.
.
Nou estudi pel centre
Nou estudi pel centre
Un dels aspectes que no quedarà resol amb aquest PMUS és la mobilitat al centre que s’ha emplaçat a un debat més pausat i amb més temps. Per iniciar-ho ja s’ha demanat un nou estudi específic de la zona que tindrà un cost de 15.000 euros i finançarà la Diputació.
Abans però que es faci tot aquest procés el govern ja prendrà de forma imminent una primera mesura a la Rambla Sant Esteve. S’eliminaran les places d’aparcament d’una de les dues bandes per tal de facilitar el pas dels autobusos que des de la remodelació feta al carrer tenen problemes per circular per aquest tram.
Primeres actuacions del PMUS
Altres actuacions que s’espera fer durant aquest any, malgrat que el Pla de Mobilitat encara no s’ha aprovat definitivament, són la millora de dues parades d’autobús; la recuperació del semàfor a la cruïlla entre Balmes i Padró que es va treure en posar la rotonda, serà un semàfor acústic i de botó; un nou semàfor al vial del Ripoll per creuar del parc del riu Ripoll al camí paral·lel al riu, i millores al carril bici.
.
Taula de mobilitat
Una altra novetat serà la creació d’una taula de mobilitat que vol comptar amb la participació de partits polítics però també entitats i veïns a títol individual. Serà una comissió de seguiment del PMUS que també inclourà les comissions de l’arribada del tren i del soterrament de l’autopista. El regidor de mobilitat Fran Sànchez, considera que ha de permetre “mantenir viu el Pla de Mobilitat i assegurar que es segueix fent de forma participativa”.
.
Recollida de signatures per demanar l’ús de la Targeta Rosa des de Ripollet
La necessitat de millores al transport públic, la petició de passar a ser zona 1, la creació d’un títol de transport urbà que faci més barat el bus per viatges dins el municipi i en concret la petició que els ripolletencs puguin utilitzar la targeta rosa, títol especial per gent gran i persones amb discapacitat, des del municipi i no només a la zona 1 continuen sobre la taula.
Aquesta última reivindicació, que s’ha repetit a les assemblees ciutadanes, és motiu també aquesta setmana d’una petició de signatures a la plataforma d’internet Change.org. Daniel López, l’impulsor de la recollida, explica el seu cas particular per demanar que es permeti utilitzar la targeta rosa des de Ripollet i no com li passa ara que han de pagar el títol normal de dues zones.
.
.
Recollida de signatures per demanar l’ús de la Targeta Rosa des de Ripollet
La necessitat de millores al transport públic, la petició de passar a ser zona 1, la creació d’un títol de transport urbà que faci més barat el bus per viatges dins el municipi i en concret la petició que els ripolletencs puguin utilitzar la targeta rosa, títol especial per gent gran i persones amb discapacitat, des del municipi i no només a la zona 1 continuen sobre la taula.
Aquesta última reivindicació, que s’ha repetit a les assemblees ciutadanes, és motiu també aquesta setmana d’una petició de signatures a la plataforma d’internet Change.org. Daniel López, l’impulsor de la recollida, explica el seu cas particular per demanar que es permeti utilitzar la targeta rosa des de Ripollet i no com li passa ara que han de pagar el títol normal de dues zones.
.