Alumnes i famílies del Martinet reclamen més espai per secundària

L’Ajuntament no vol cedir el Centre Cívic de Can Mas a l’escola institut durant tot el curs
“No hi cabem”. Els alumnes de secundària de l’escola institut Pinetons han començat el curs demanant “un espai digne”, “un institut en condicions”. Han tornat a les aules sense que encara estigui enllestit el nou mòdul i amb l’anunci de l’Ajuntament, pocs dies abans de l’inici, que quan ja tinguin el mòdul no podran seguir utilitzant la sala del centre cívic de Can Mas on van fer classe l’any passat. És per això que el dia després de tornar al centre alumnes i famílies es van manifestar al carrer matí i tarda.
El nou mòdul està previst que estigui instal·lat a finals de la setmana vinent i operatiu durant el mes d’octubre però famílies i alumnes consideren que no serà suficient per cobrir les necessitats d’espai actuals. Amb un grup ‘bolet’ a 4t de la ESO reclamen no només tenir espai per aules sinó també per altres activitats. Volen poder seguir utilitzant el centre cívic de Can Mas durant tot el curs però l’Ajuntament només el vol cedir fins que puguin fer ús del mòdul perquè vol que el centre cívic torni a acollir actuacions i activitats del barri i anuncia un procés per elaborar un pla d’usos de l’equipament.
Des del consistori s’ha proposat que puguin utilitzar el Casal de Joves en horari lectiu però les famílies no veuen que sigui un espai adequat i volen parlar amb l’AV de Can Mas per poder compartir el centre cívic.
Òscar López (regidor): “Amb el nou mòdul tindran més espai que l’any passat al Centre Cívic”
El regidor d’ensenyament, Òscar López, explica que amb el nou mòdul, de 130m2, amb espai per a tres aules i “dissenyat per a la docència” tindran “més espai que el curs passat perquè al centre cívic la sala és de 105m2”. Reconeix que falten espais per l’institut i es mostra obert a buscar alternatives encara que s’hagi de fer alguna reforma o adaptació però assenyala que deixar de cedir el centre cívic “és una decisió pensant en global per a la ciutat i el barri, on hi ha molta necessitat d’espais”.
Montse Valderrama (AFI): “Falten molts espais per fer treball del cos, laboratori, música…”
Des de l’Associació de Famílies d’Infants (AFI) del Martinet esperen que es compleixi el compromís del Departament d’iniciar l’obra de construcció de l’institut, amb retard per problemes amb la licitació l’any passat, durant la primera metitat del 2024 però reclamen una solució per aquest curs. Monte Valderrama, portaveu de l’AFI, explica que amb el mòdul no hi haurà prou “perquè estem sota mínims i no necessitem un espai, en calen molts per fer activitats diverses” i posar fi així a que els alumnes vagin “d’un lloc a l’altre”. Insisteix que el centre cívic “és el lloc ideal”, explica que ells no van saber res de la forma com es va cedir l’espai l’any passat i creuen que podrien “seure i parlar” per trobar allà “un espai digne per a tot el curs”.