Antoni Fonollet: “Ens uneix l’afició al motor, l’olor de benzina, i ara compartirem esforços”
L’entitat Ripollet Motor, que neix de la col·laboració entre Moto Club, Motor Clàssic i Escuderia Ripollet, s’estrenarà diumenge organitzant una Trobada de motos Derbi a la Plaça Joan Abad. Parlem amb l’Antoni Fonollet, de Moto Club Ripollet, sobre aquesta unió i l’ampli programa d’activitats que han preparat per aquest any. Al capdavant de la nova entitat l’acompanyen Juan Carlos Díaz (Escuderia Ripollet) i Jordi Gustems (Motor Clàssic)
Revista de Ripollet: Quan i per què decidiu unir esforços en una única entitat, Ripollet Motor?
Antoni Fonollet: Bé en el món associatiu sempre hi ha aquest problema que hi falta gent, fins i tot per escombrar… Jo vaig pensar, si en una entitat hi ha tres persones que hi són per fer activitats, amb tres entitats serem nou persones… i tots amb la mateixa afició, el motor. Uns de motos, altres només cotxes de competició i els altres només clàssics, però el denominador comú és l’olor de benzina.
RdR: Seguiran actives les tres entitats Moto Club Ripollet, Escuderia Ripollet i Motor Clàssic, què us diferencia?
A.F.: Sí, seguiran actives les tres. Moto Club i l’Escuderia sí i a la força, perquè cada una tenim una federació catalana al darrere i les proves puntuables del Campionat de Catalunya, motos una i cotxe l’altra, són a nom d’aquestes entitats. Potser l’entitat de clàssics podria però de moment seguiran totes tres.
RdR: Com teniu previst coordinar-vos?
A.F.: Reunions i reunions. No queda un altre, i també ens servirà per conèixer-nos tots una mica més, malgrat que som de Ripollet i pràcticament ens coneixem tots i totes.
RdR: A Ripollet hi ha molta afició pel motor, quanta gent teniu vinculada entre les tres entitats?
A.F.: Podem parlar de 23 a 25 persones i ja hem fet la prova amb el primer esdeveniment que realitzarem el diumenge 24 de març.
RdR: Notes que l’afició es manté o els joves estan perdent interès pel món del motor?
A.F.: I tant que es manté. Actualment, d’aquesta vintena de membres que et deia que formem la taula de treball de l’entitat, la mitjana d’edat és de 30 anys. I això que hi ha cinc que passem dels 5…
RdR: Què és el que més t’agrada de l’afició als cotxes i les motos?
A.F.: Personalment m’agraden les motos (sobretot les clàssiques), però els ral·lis o eslàloms també són adrenalina i aquesta olor de benzina que desprenen quan passen. De fet, hi ha dos o tres equips de tres persones cadascun que competiran en dos dels esdeveniments que fem de motos (les 3 hores de resistència de ciclomotors del Campionat de Catalunya i les 4 hores de la Copa Catalana Derbi) i altres dos equips que competiran a l’eslàlom terra de cotxes (també Campionat de Catalunya).
RdR: Sempre es destaca el bon ambient que hi ha en les vostres trobades. Per què penseu que hi ha aquesta bona relació entre els aficionats al motor?
A.F.: Crec que qualsevol persona ha tingut una experiència amb la moto o amb el cotxe o ha viscut una època on era impensable poder tenir i gaudir d’un cotxe o una moto, només els que més diners tenien podien assolir-ne una o un. I ara quan fem aquestes concentracions de motos i cotxes clàssics i històrics, aquestes persones tornen d’alguna manera a reviure aquella època.
RdR: Com us afecten les restriccions i mesures com les zones de baixes emissions? S’està perseguint les motos i els cotxes?
A.F.: De moment no emprenyen gaire i ja està a punt de sortir la llei que regularà els vehicles de motor i que ha de permetre que si tens un cotxe de fa 20, 25 o 30 anys encara hi puguis circular amb ell. Però sí que és veritat que s’han muntat un bon negoci amb l’impost del CO2, en canvi altres emissions com poden ser les dels helicòpters, avions o vaixells… amb aquests no hi ha cap problema i no els hi cobren pas aquest impost.
RdR: Heu preparat un programa d’actes força ampli per aquest any, quines activitats destacaries?
A.F.: Personalment, destacaria el Campionat de Catalunya de resistència de ciclomotors i la Copa Catalana de Derbi variant en quant a motos i el Campionat de Catalunya d’eslàlom terra de cotxes. No obstant, són força interessants i atractives la trobada de motos Derbi i la concentració de vehicles clàssics i de competició. Cal remarcar també que Ripollet acollirà l’última prova de la Copa Catalana de Derbi Variant i serà l’encarregada del dinar de fi de temporada i el lliurament de premis de la Copa. I per l’any vinent hi ha una sorpresa que encara no es pot dir…
RdR: Una sorpresa?
A.F.: Ripollet serà anomenat a molts pobles on hi hauran competicions a nivell de Catalunya. No puc dir res més de moment, quan es pugui sereu els primers a saber-ho.
RdR: La primera activitat és la concentració de motos Derbi que organitzeu aquest diumenge. Com serà l’acte i quantes motos espereu que puguin participar?
A.F.: A dia d’avui (el dilluns) passem dels 60 inscrits només amb motos Derbi, i d’altres que s’aproparan amb altres motos de diferents marques. També es permeten clàssiques i clàssics, ja què tindrem un espai on es podran deixar els vehicles. L’inici de l´acte serà a las 9h, arribaran els participants i es col·locaran en bateria a l’interior de la plaça Joan Abad. També trobarem carpes amb motos de competició clàssiques i modernes (sempre Derbi o amb componats de Derbi). Hi haurà un esmorzar de benvinguda i temps perquè els participants puguin compartir i intercanviar històries o anècdotes. Tot seguit, cap a las 12h, hi haurà el lliurament de premis i un sorteig per als participants. A més m’agradaria destacar que comptarem amb una personatge mític en el món de les motos clàssiques, en Jose Maria Busquets, ex pilot de Derbi als anys 60-70 junt amb l’Àngel Nieto i d’altres de la mateixa època.