Comença la implantació progressiva del nou sistema de recollida de residus

El dilluns dia 4 s’obrirà l’Oficina i començaran les visites a domicilis
Es volia haver posat en marxa aquesta setmana però el retard en l’arribada del material va fer que s’ajornés l’inici del Ripollet Aporta fins a l’11 de juliol. Així que el pròxim dilluns, dia 4, començarà el procés d’implantació amb l’obertura de l’Oficina del Ripollet Aporta i les visites a domicilis en el primer sector on entrarà en funcionament, el sector 2, el que inclou el barri de Pinetons. La tinent d’alcalde Pilar Castillejo explica que es farà una primera visita, si no es troba al veí una segona i si tampoc coincideixen deixaran un paper perquè sigui ell qui vagi a l’oficina del servei. En aquesta visita explicaran al veí el funcionament del nou sistema i li lliuraran un cubell pel l’orgànica, tres tipus de bosses, el calendari de recollida en un iman, informació de les ubicacions de les zones d’emergència mòbils i un díptic sobre com s’ha de fer la separació dels residus.
Les targetes per obrir el contenidor d’orgànica arribaran per carta a tots els veïns la primera setmana de juliol però no serà necessari utilitzar-les fins a l’agost perquè mentre es fa la implantació els contenidors d’orgànica restaran oberts, com fins ara.
De moment ja s’han fet trobades i reunions amb presidents d’escales i segons Castillejo majoritàriament la resposta està sent bona, “ens trobem que hi ha molts dubtes i cert nerviosisme per la falta d’informació però quan ho expliquem la gent ho entén i accepta el canvi”. Malgrat constatar aquest neguit considera que donar la informació concreta del nou sistema una setmana abans que entri en marxa el servei en cada sector “és suficient”, “vam preferir fer aquestes visites de veí en veí que accions informatives més generals i per saber quin dia hauràs de treure cada fracció amb una setmana hi ha prou”.
També reconeix que s’han trobat amb “un sector de gent que diu que no participarà”, “pels que ens diuen d’altres municipis on han posat el porta a porta sabem que hi haurà una entrada difícil però després d’uns mesos d’adaptació la gent segueix el nou sistema però hem de tenir en compte que ara també hi ha qui deixa les bosses a terra, no recull els excrements de gos o deixa els voluminosos a qualsevol lloc… problemes en tindrem però també tindrem uns percentatges més alts de recollida selectiva”, afirma Castillejo.
Calendari d’implantació
DILLUNS 4 DE JULIOL
- Obertura de l’Oficina del Ripollet Aporta a la seu de l’AV de Maragall. S’ha decidit obrir-la aquí, com a mínim durant la implantació, per apropar-la als veïns. La seva ubicació definitiva ha de ser al carrer del Molí, on també es posarà l’àrea d’emergència permanent.
- Inici de visites a domicilis del sector 2 (zona Pinetons) per informar i lliurar el material.
DILLUNS 11 DE JULIOL
- Entrada en funcionament del nou sistema en el sector 2 (Pinetons). Es retiraran els contenidors d’envasos, resta i paper i cartró que es començaran a recollir porta a porta.
- Inici de visites a domicilis del sector 1 (zona Centre) per informar i lliurar el material.
DILLUNS 18 DE JULIOL
- Entrada en funcionament del nou sistema en el sector 1 (Centre). Es retiraran els contenidors d’envasos, resta i paper i cartró que es començaran a recollir porta a porta.
- Inici de visites a domicilis del sector 3 (zona Can Mas) per informar i lliurar el material
DILLUNS 25 DE JULIOL
- Entrada en funcionament del nou sistema en el sector 3 (Can Mas). Es retiraran els contenidors d’envasos, resta i paper i cartró que es començaran a recollir porta a porta.
AGOST
- Canvi de les tapes dels contenidors d’orgànica, caldrà utilitzar la targeta.
DILLUNS 5 DE SETEMBRE
- Entrada en funcionament del nou sistema en el sector 4 (Pont Vell – Tiana). Els contenidors d’orgànica, resta i envasos estaran tancats i per obrir-los caldrà utilitzar la targeta.