Educació lliura 85 ordinadors i 87 connexions per alumnes que no en tenen
La distribució del material que ha de garantir als alumnes poder seguir les classes per internet va amb retard. Segons el pla del Departament d’Educació a finals d’abril ja havien d’estar distribuïts els equips entre les famílies. Però no ha estat així.
El Departament xifrava a començaments del mes passat que a tot Catalunya eren 55.000 les famílies que no disposaven de les condicions per seguir l’ensenyament a distància. Fins ara han començat la distribució de 22.000 dispositius i paquets de connexió a internet.
A Ripollet han arribat 85 equips i 87 connexions. Aquest material s’està repartint entre els alumnes amb necessitats considerats prioritaris, aquells que aquest curs acaben cicle, és a dir, que estan fent 6è de primària, 4t d’ESO, 2n de batxillerat o últim curs de cicles formatius.
El regidor d’educació, Oriol Mor, explica que en els pròxims dies s’hauran repartit tots i afegeix que “sobren uns 40 equips per donar a altres alumnes de batxillerat o cicles que ho necessitin”. Mor explica que des del Departament es van establir grups per prioritzar el material. Si s’arriba a donar resposta a tots els alumnes de la postobligatòria es respondria a les demandes d’alumnes d’ESO i més tard del cicle superior de primària.
Es treballa en una solució permanent
El regidor recorda que aquest tercer trimestre no és avaluable i que “la instrucció del Departament és que els alumnes no es refredin, que mantinguin l’activitat”. Però apunta que la solució a la bretxa detectada entre l’alumnat no pot ser només per a l’emergència. “No sabem com serà el pròxim curs, ni si pot haver rebrots més endavant, per això des de l’Ajuntament estem estudiant poder donar una resposta duradora”, explica Mor.
A diferència de la via que han agafat altres consistoris, que estan complementant la dotació de la Generalitat amb més equips i connexions temporals, a Ripollet el govern prefereix treballar en un projecte “més ambiciós”, que pugui garantir la connexió a internet a tots els alumnes que no tenen. Amb les dades facilitades pels centres s’ha establert un mapa amb les zones amb més necessitats i s’està estudiant la forma i el cost de fer-ho, que seria elevat. L’objectiu és garantir l’accés a wi-fi per a ús escolar a tots els alumnes amb necessitats i fer-ho sense dependre de targetes de les grans operadores.