La comunicació amb els CAPs s’ha de seguir fent per telèfon o internet

L’Institut Català de la Salut demana als veïns que segueixin comunicant-se amb el CAP abans d’anar. Aquests dies els centres d’atenció primària estan recuperant la seva activitat habitual de forma progressiva.
Per desenvolupar aquest procés de forma ordenada i reduir la presència als equipaments des de l’ICS demanen un canvi de rutines als ciutadans. La responsable d’Atenció a la Ciutadania de l’Atenció Primària de la Metropolitana Nord, Merche Romero, explica que “l’usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s’hi doni la resposta més adequada”. Així en alguns casos, la resposta serà la programació d’una visita però, en altres, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial.
Per facilitar aquesta comunicació han habilitat a la web de programació de visites un espai on es pot descriure breument quina és la necessitat que tenim. També podem contactar a través del telèfon 93 728 44 44.
Els CAPs mantenen les urgències
Malgrat tot cal recordar que els centres d’atenció primària continuen oferint tractament en cas urgents com ara pèrdua de consciència, dolor agut intens, hemorràgies o ofec sever, entre altres. En aquests casos també es pot contactar amb el 061.