El Defensor del Ciutadà alerta a la memòria anual d’un possible ús ‘innecessari’ de la grua

El defensor del ciutadà, Joan Ramon Costa, va aprofitar el ple de juny per presentar la memòria anual d’activitats de l’any 2011. Ho va fer agraint als regidors la seva reelecció al càrrec l’octubre passat i repetint com a reptes pendents alguns aspectes que es venen repetint any rere any. Torna a denunciar la manca de resposta dels responsables tècnics i polítics davant les seves resolucions i la necessitat de fomentar el seu coneixement entre la ciutadania. Pel que fa a les xifres destaca un descens important en els expedients tramitats passant de 41 en 2010 a 25 l’any passat, encara que augmenten les consultes havent atès a l’Oficina 83 durant el 2011. Crida l’atenció que més de la meitat de les consultes (43) van ser derivades a l’Oficina d’Informació al Consumidor. Pel que fa als departaments municipals que han registrat més queixes continua al capdavant la Policia Local sobretot perquè molts veïns consideren excessiu el preu de les multes i l’ús de la grua, un aspecte que critica el Defensor en considerar que “es podrien estar donant casos en què es fa un ús innecessari de la grua”.
Tots els partits polítics van valorar la tasca de Costa com a Defensor i es van repetir les crítiques habituals de l’oposició. Des d’ICV-EUiA van considerar que els resultats són “molt pobres”. El PP va insistir en que amb tan poques visites el Defensor és “malbaratar els diners”. Des del COP-CpR van convidar a Costa a actuar i treballar per donar a conèixer el servei i fomentar el compliment de les resolucions. Els partits del govern, PSC i CIU, van agrair la informació del Defensor i la seva actuació, destacant que el servei s’ha millorat amb l’obertura de la nova oficina.