El ple es manifesta a favor que tothom tingui accés a l’atenció sanitària pública

Les mocions van tornar a ser els punts de major debat en el ple municipal. De les tres presentades només es va aprovar la relativa a la sanitat pública. Tots els grups, excepte el Partit Popular que va votar en contra, van donar suport al text presentat per ICV-EUiA per tal de reclamar al govern central que retiri el decret que limita l’accés a la sanitat pública a les persones estrangeres i els no cotitzants. Va haver coincidència en defensar que no es pot deixar ningú sense assistència sanitària. Els populars per la seva banda van justificar aquesta decisió del govern central assegurant que “la situació econòmica de la sanitat pública és insostenible”.Les altres dues mocions les va presentar el COP-CpR i només van rebre el suport d’ICV-EUiA, votant en contra PP i CIU i abstenint-se el PSC. En una es rebutjava la instal·lació d’Eurovegas, projecte que tant el Compromís com els ecosocialistes van criticar en considerar que no és un bon model de turisme. Per la seva part populars i convergents van enaltir les possibilitats econòmiques del projecte i van defensar la legalitat de la iniciativa. En l’altra moció es reclamava a les administracions competents que s’aturi la repressió policial i les mesures preventives contra els manifestants. El text tampoc va prosperar.
Comissió d’Honors
Abans de debatre les mocions el ple havia aprovat la composició de la Comissió d’Honors i Distincions que estarà formada per un representant de cada grup polític (Rosa Martín del PSC, Gemma Edo de CIU, Maria Ruiz del COP-CpR, Rosa Hernández del PP i Valentí Nieto d’ICV-EUiA) i representants d’entitats i patronats (Javier Alonso del PMC, Fernando Moya del PAME, Carles Gràcia del Consell Escolar i Cayetano Molina de les AV).
La comissió la presidirà Xavier Peñarando i està previst que la primera reunió es convoqui la propera setmana, entre els temes a debat hi ha la proposta sobre els alcaldes republicans.