El govern ajorna el debat de la municipalització del servei d’aigua

Tot semblava previst al ple de maig perquè el govern aprovés inicialment una de les seves accions més importants, la municipalització del servei de l’aigua o per ser curosos la gestió directa del servei d’abastament d’aigües a través de l’empresa pública Genera SL. Però només ho semblava perquè ni el propi govern sabia si el punt s’aprovaria. Desconeixien quin seria el sentit del vot del PSC, clau per a l’aprovació. Els últims dies el govern s’havia intentat reunir amb els socialistes però no hi ha hagut trobada i des del PSC tenien pensat donar a conèixer el seu vot al ple. És per això que a l’últim minut, quan ja s’havia de debatre el punt, l’alcalde el va retirar. El gest va aixecar les crítiques de l’oposició que a través d’una moció d’urgència ‘in voce’ ha forçat a que es torni a debatre en els pròxims quinze dies.
.
.
L’alcalde, JM Osuna, va anunciar que retirava l’aprovació inicial perquè preferien “esgotar totes les vies de diàleg donada la importància d’aquest punt” i afegia “una crida al PSC i al seu portaveu per dur a terme una reunió”. Avançava que malgrat retirar-ho del ple de maig era intenció del govern tornar-ho a presentar en una sessió futura.
L’ajornament va encendre als grups que s’oposen a la municipalització, PP, PDeCAT i Cs, i no es van estalviar qualificatius. Els més utilitzats van ser “covard” i “vergonya”.
Xavier Peñarando (PDeCAT) li va dir a l’alcalde que “fa anys que parlen de les bonances de la municipalització i ara tocava debatre i votar”. Víctor Diéguez (PP) va anar un pas més enllà i va demanar que algú “ha de reconèixer que s’ha equivocat o presentar-ho a votació i que es guanyi o es perdi” i avançant la seva negativa a la municipalització va afegir que “el millor per a Ripollet no és que algú tan inútil tingui la responsabilitat del servei d’aigua”, en referència a l’alcalde. Josep Gabarra (Cs) va considerar que l’alcalde s’havia “cagat a les calces” i li va advertir que això “li passarà factura”.
.
.
Des d’ERC la regidora Lurdes Serra també va dir sentir-se avergonyida però ho va fer lamentant “que ens trobem en aquesta situació per partits que es diuen d’esquerra”, referint-se al PSC. I el portaveu del PSC, Luís Tirado, va titllar de “lamentable” la situació viscuda i va assegurar que tenen la seva posició “molt clara”. Va criticar les pressions rebudes per part del govern: “vostès van escriure en un article a la Revista de Ripollet que a nosaltres ens pressionava tothom, però no és cert, només ens han pressionat vostès”. Malgrat això es va mostrar disposat a trobar-se amb el govern i els hi va demanar que després convoquin un ple extraordinari i monogràfic sobre l’aigua.
El portaveu de Cs va agafar llavors la paraula de Tirado i va prendre la iniciativa presentant una moció d’urgència “in voce” per tal que el punt torni al ple en els pròxims quinze dies. La moció va ser aprovada amb els vots de Cs, PP, PDeCAT i PSC i el vot contrari de la resta (Decidim, ERC i la regidora no adscrita).
Després de la picabaralla, l’alcalde es va defensar de les crítiques afirmant que si buscar esgotar les vies de diàleg és ser covard, ho seguirà sent, “llavors he vingut a la política a ser covard però a insistir en la crida al diàleg en un punt molt important i que serà beneficiós per a Ripollet”.
A falta de conèixer la nova data pel debat i votació de la municipalització es confirma que a hores d’ara el govern compta amb 10 vots afirmatius (els seus vuit de Decidim, el d’ERC i el de la regidora no adscrita) i que només el PSC s’hi pot afegir per donar llum verda al canvi de gestió. En acabar la sessió, l’alcalde i el portaveu socialista van començar ja a conversar al respecte.
.