El Palau Ausit rep un premi a la innovació en Formació Professional
Cada dilluns a la tarda un grup d’estudiants de cicles formatius del Palau Ausit entren a un dels tallers del centre per construir un ascensor. Es tracta d’un projecte que els professors del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de manteniment electromecànic han impulsat aquest any i que els ha fet mereixedors d’un premi.
El Pla de mesures d’innovació a la FP, impulsat per la Fundació BCN Formació Professional amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i l’AMB, entrega cada any diversos guardons en forma d’ajuts econòmics a aquells projectes que aporten valor afegit i qualitat a la formació professional. A la desena edició d’aquests premis, on s’han presentat 51 centres amb 68 projectes diferents, s’han seleccionat dotze projectes dins l’àmbit metropolità, un d’ells el del Palau Ausit.
Manel Prades, un dels docents responsable del projecte, explica que el muntatge d’aquest ascensor, que ja comença a dibuixar la seva estructura al taller, és fruit d’un mòdul formatiu que s’ha fet en col·laboració amb el Gremi Empresarial d’Ascensors de Catalunya. Una adaptació curricular que s’ha creat per treballar específicament el tema dels ascensors agafant 33 hores de formació del mòdul mecànic i 33 hores més del mòdul elèctric. La col·laboració amb el gremi va més enllà de l’adaptació curricular, ja que segons explica Prades, els han cedit força material, així com també ho ha fet l’empresa vallesana Dictator.
Prades comenta que des del centre estan “molt contents” amb aquest premi i que és quelcom que també incentiva als estudiants. Considera que la innovació a la formació és necessària, ja que per als joves tot el que surt de l’aula teòrica és “molt gratificant”. “Cal posar a l’alumne al centre de tot”, explica el docent, i afegeix que dur a terme projectes diferents “comporta molta feina” però que “al final el que vols és que l’alumne surti el més preparat possible”. Per tal de tirar endavant projectes així, destaca Prades, “tenir un bon equip humà és essencial”.