En deu anys hi ha hagut 60 ciclistes accidentats als carrers i carreteres del municipi
L’Àrea Metropolitana de Barcelona ha presentat recentment el primer estudi que s’ha fet a la metròpolis barcelonina sobre l’accidentalitat de la bicicleta. L’estudi ha analitzat un total de 7.577 accidents de bicicleta amb 7.807 ciclistes accidentats, que s’han registrat en els darrers 10 anys, entre 2010 i 2019.
En un 52% dels accidents registrats hi ha implicat també un turisme i en un 11% una motocicleta. Segons l’estudi, la majoria dels accidents són per envestida frontal lateral (un 50,5% del total), seguits per fregament o col·lisió lateral (un 14,4%), per caiguda a la via (9,6%), per encalç (5,9%), atropellament (5,2%) o col·lisió frontal (5%).
En el cas de Ripollet, al llarg d’aquests 10 anys hi ha hagut un total de 60 ciclistes implicats en accidents. D’aquests accidents, tots excepte un han ocasionat ferits lleus. I és que segons indica l’estudi, l’any 2014 va morir un jove de 19 anys a conseqüència d’una caiguda a la via.
Segons l’estudi publicat per l’AMB, la gran majoria dels accidentats al municipi són homes (53, un 88%), mentre que les dones accidentades són només 7 (un 12%). També s’indica que en 45 dels accidents (un 75% del total) hi ha implicats també un turisme o furgoneta i que un 65% dels sinistres és de tipus envestida frontal lateral.
Des de l’AMB expliquen que aquest estudi pot ajudar a definir les polítiques d’impuls de la bicicleta, treballant amb els diferents ajuntaments de l’àrea metropolitana sobre l’estructura pedalable. La intenció és poder millorar les infraestructures existents i construir nous trams pedalables segurs, ja que en 10 anys la mobilitat en bicicleta ha augmentat un 77%.