Fem 40 anys: Associar-se per informar i fomentar la cultura local

Estrenem secció amb motiu del 40è aniversari de l’Associació Ràdio Ripollet, editora de la Revista de Ripollet. Ho fem amb la intenció de reflexionar sobre comunicació des del coneixement, la professionalitat i l’experiència viscuda.
Comencen pel principi, per allò que van crear un grup de veïns al 1982, un mitja de comunicació comunitari, associatiu, sense afany de lucre, amb vocació de servei públic.
“Els mitjans de comunicació impulsats per entitats sense ànim de lucre són un instrument fonamental per facilitar que la ciutadania pugui participar activament en la societat. D’aquesta manera, es reforça la identitat local, s’estimulen el pluralisme i la diversitat cultural i lingüística, i s’afavoreix la inclusió social”.
Moció sobre els mitjans de comunicació del tercer sector al Parlament Europeu (2008).
Els fundadors de l’Associació Ràdio Ripollet van crear una entitat per posar en marxa, primer, una ràdio per fer “programes culturals, educatius, informatius, musicals i artístics” i dos anys després una revista que fos “un nou camí potenciador de la vida cultural del nostre poble”. De llavors ençà, anys i anys de feina altruista i treball de professionals han sumat per mantenir un projecte nascut del veïnatge i l’associacionisme dedicat als veïns i enfocat en Ripollet.
Dècades d’un projecte sense afany de lucre i aquest aspecte va ser fonamental en els inicis, ha estat clau en la supervivència i explica com la Revista de Ripollet s’ha pogut convertir en el mitjà de comunicació que som avui dia.