La Defensora de la Ciutadania demana una bossa d’habitatge per casos de desnonament
![](https://i0.wp.com/revistaderipollet.cat/wp-content/uploads/2024/06/Ple-Maig-4.jpg?fit=900%2C601&ssl=1)
En el ple de maig la Defensora de la Ciutadania, Núria Blasco, va presentar la memòria del 2023. Va atendre a 63 persones, la meitat de les quals de forma presencial. La major part de les reclamacions segueixen sent per queixes amb accions de la Policia Local i per la neteja viària i el Ripollet Aporta. Després ja venen les que tenen a veure amb Drets Socials, on destaquen les relacionades amb l’habitatge. Blasco considera que la situació segueix sent greu i recomana a l’Ajuntament que “es disposi d’una bossa de lloguer per als casos que estiguin pendents de desnonament, així com que es reclami a la Generalitat una resposta més ràpida a aquestes situacions, i garantir, per tant, un habitatge digne per a les persones que ho necessitin” i poder evitar així que els allotjaments d’urgència en hotels es converteixin “en normalitat degut a la falta de recursos”. També relacionat amb l’habitatge i la fiscalitat, Blasco repeteix la demanda feta l’any passat perquè es bonifiqui al 90% la plusvàlua quan una persona rep l’habitatge per herència.
No és l’únic tema recurrent i no solucionat, tornen a aparèixer la reclamació que hi ha pendents obres a les Galeries Mercacentre, el reglament de nínxols del cementiri o la gestió dels rebuts al servei d’Esports, “quan pel motiu que sigui, un abonat/da fa el retorn d’un rebut, en comptes de continuar girant-li rebuts proposem que des d’Esports es parli amb la persona usuària per aclarir què està passant perquè, en cas contrari, es generen situacions molt conflictives”.
Pel que fa al Ripollet Aporta la Defensora ha rebut queixes “sobre la recollida porta a porta respecte a la brutícia de carrers i també l’horari de recollida” i explica que ha fet mediacions entre veïns per resoldre problemes concrets.