Quasi un any després de l’aprovació inicial el Pla de Mobilitat encara no és definitiu
El grup municipal d’ERC es queixava la setmana passada en roda de premsa que el pla de mobilitat encara no s’ha presentat a aprovació definitiva i que el govern no els hi ha respòs si accepta o no les al·legacions que havien fet després de l’aprovació inicial, al ple de març de l’any passat. La resposta del govern ha arribat aquesta setmana en una nota de premsa on el regidor de mobilitat Fran Sànchez explica que les tasques necessàries per seguir la tramitació de l’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat “estan comportant més temps del previst inicialment per poder incloure la celebració d’una catorzena d’assemblees ciutadanes i l’estudi, i posterior inclusió d’al·legacions presentades tant dels grups municipals com d’entitats i persones a títol particular”.
La crítica d’ERC anava més enllà ja que consideren que algunes de les últimes actuacions fetes pel govern en l’àmbit de mobilitat responen a les seves al·legacions. Accions com la remodelació del carrer Calvari, anunciada als veïns; el pla específic del casc antic, del qual ja s’ha demanat un estudi; la millora de l’accessibilitat a la via pública per a persones amb mobilitat reduïda, que també han anunciat que ja estan treballant amb l’Associació Funcional per a la Integració Social (entrevistem al president a la pàg.40), i la instal·lació de plataformes a les parades de bus, que ja s’ha iniciat.
La regidora d’ERC, Lurdes Serra, es preguntava si vistes aquestes accions havien d’entendre que el govern els hi havia recollit les al·legacions i criticava amb fermesa que la no resposta “recorda velles formes de fer d’altres governs” afegint que “enteníem que el pla era una oportunitat única per redreçar els carrers però el que veiem és que s’ha optat per tornar a anar a pedaços”.
A aquestes crítiques també respon el regidor de mobilitat Fran Sànchez assegurant que recullen “el malestar d’ERC perquè se’ls hauria d’haver anat informant amb més regularitat” i afegeix que les seves al·legacions “estan amb sintonia amb les polítiques municipals del govern”.
Sànchez apunta que quan rebin el document definitiu de l’empresa Doymo, que és l’encarregada d’elaborar el Pla de Mobilitat, l’enviaran a l’ATM i a la Generalitat per rebre els informes preceptius. Serà després quan es debati en el ple i es presenti a aprovació definitiva, per tant seguim sense saber quan serà.
.
.
Els carrils bici, una assignatura encara pendent
Un dels temes que tracta el Pla de Mobilitat és la millora dels carrils bici. Inclou el trasllat del carril de la carretera Santiga a la part de darrera de l’institut Palau Ausit, proposa un nou carril que connecti per la carretera de Barcelona amb Barberà i preveia una actuació de 151.131€ per resoldre punts conflictius i millorar la senyalització. Són propostes de futur però que no arriben i la manca d’aprovació definitiva del Pla endarrereixen encara més. Mentrestant el dia a dia al carril de la carretera Santiga continua sent un perill per a tothom que l’utilitza, els punts negres es multipliquen per la manca de manteniment i a sobre s’ha fet un nou tram a la passarel·la de l’autopista que contradiu la recomanació feta al propi Pla de Mobilitat i que malauradament no ha solucionat els problemes de convivència al pont. Els usuaris dels carrils bici segueixen mostrant el seu malestar per la manca de millores i solucions.
.
.
.
.
Els problemes de massificació a l’E4 continuen
També tracta el transport públic el Pla de Mobilitat. Un dels projectes que inclou és la millora en 12 parades de bus i també en el servei de gairebé totes les línies actuals. S’ha calculat un cost per fer-ho 753.209€. Malgrat que encara no s’ha aprovat definitivament el Pla, ja s’ha començat a millorar algunes parades i s’han posat algunes plataformes. També sembla que s’avança en la proposta de passar a ser zona 1 i s’està negociant per millorar el servei de l’E4, el bus exprés a Barcelona. Un servei que com demostra aquesta imatge del divendres passat continua totalment massificat a les hores punta. Com en aquest moment, entre les 8 i 9h, els busos van plens i amb molts passatgers sense seient.
.
.
.