Subvenció per ajudar als propietaris de locals a complir la llei d’accessibilitat

Els interessats poden demanar l’ajuda fins a finals de setembre
Des de finals del 2020 la Comissió de Persones amb discapacitat, llavors Taula, reclama a l’Ajuntament que faci complir la llei i obligui als locals de pública concurrència – botigues, perruqueries, clíniques i bars i restaurants, entre d’altres – a complir la normativa d’accessibilitat tant en l’entrada com a l’interior dels establiments. Denuncien que no només no s’estan adaptant els locals actuals sinó que tampoc s’està complint la llei en alguns dels que s’obren nous o que estrenen activitat.
Eugènia Guillem, membre de la Comissió, demanava el passat dimarts al consistori i als propietaris que “es posin en marxa”, “que ho facin perquè és un benefici per a tothom” i “perquè és molt trist no poder entrar a un local, no poder aixecar-te d’una tassa de vàter a un bar o no poder accedir a l’emprovador d’una botiga”. “Que pensin més en això i que a ells també els hi pot passar qualsevol dia -va afegir Guillem- que en els diners que costa fer l’adaptació”.
Subvenció abans que sanció
La resposta de l’Ajuntament ha estat ajudar als propietaris i apostar per la sensibilització abans que per les sancions. Hi ha vigent una bonificació de la taxa d’obres si es fan per adaptar un local; també una subvenció per finançar fins a 500€ i el 80% de les remodelacions que es pot demanar fins a finals de setembre; s’ha afegit informació al document autoresponsable per comunicar les noves activitats i comença una campanya que donarà visibilitat als establiments accessibles a través d’un adhesiu als aparadors.
Amb aquestes mesures des del consistori esperen que “el gruix s’adapti”, apunta la tinent d’alcalde Txell Caler, “però pels que quedin hi haurà infraccions”. Tant la UCR com el Gremi d’Hostaleria s’han compromès també a donar informació d’aquestes ajudes i assessorar al respecte als seus associats.