Tribuna: La publicitat de l’aigua
A Ripollet hem notat una perllongada campanya publicitària de l’empresa SOREA que gestiona l’abastament d’aigua al municipi. Una empresa privada en una economia de lliure mercat fa publicitat per a vendre el seu producte, per a destacar-lo respecte els competidors. Però és que els consumidors de Ripollet no podem comprar cap altra aigua domèstica. A més si hi hagués un canvi de gestió, l’aigua seria exactament la mateixa. La campanya fa pensar en què està venent SOREA? L’aigua no li cal, no té competidor. Quina és la seva motivació, doncs?
Evidentment, la campanya de SOREA-AGBAR-SUEZ no té cap altra finalitat que intentar pressionar una decisió política . Ha començat i s’ha mantingut des que van sonar les primeres veus de la voluntat del govern municipal de recuperar la gestió pública de l’aigua. Aquesta campanya s’està reproduint arreu on els municipis intenten recuperar el servei públic d’abastament d’aigua per a gestionar-lo directament.
SOREA-AGBAR-SUEZ s’està gastant milions en aquesta publicitat política, costos que evidentment acabaran repercutint en el nostre rebut. El que està defensant aquesta multinacional és el seu benefici empresarial a costa d’un bé públic, d’un dret de les persones. A Ripollet, més de 300.000 € nets anuals van a parar a les mans de SOREA. Amb una gestió municipal del servei d’abastament d’aigua, aquests diners es quedarien al poble. Vet aquí el que defensa la campanya de la multinacional.
Proposem que, ja que han fet tanta inversió als mitjans locals, per tal que no decaigui la inversió publicitària, SOREA publiqui anuncis agraint al PSC i altres partits del consistori l’enorme favor que li han fet, evitant que l’aigua sigui gestionada des de l’ajuntament i que el sucós benefici continuï a les seves butxaques.
.
Decidim Ripollet
Article d’opinió. La REVISTA DE RIPOLLET no es solidaritza necessàriament ni es fa responsable de l’opinió dels col·laboradors
.
.
Decidim Ripollet
Article d’opinió. La REVISTA DE RIPOLLET no es solidaritza necessàriament ni es fa responsable de l’opinió dels col·laboradors
.