Viatjar entre Ripollet i la resta de la metròpolis será, en alguns casos, fins a un 50% més barat
AMB INFORMA.- L’1 de gener entra en vigor la tarifa plana metropolitana de transport públic, que permetrà viatjar entre Ripollet a la resta de municipis de la Metròpolis Barcelona al preu d’una zona tarifària. La mesura reduirà el cost dels trajectes i facilitarà el canvi d’hàbits de la ciutadania cap a una mobilitat més sostenible.
.
Per moure’s entre els municipis de l’àrea metropolitana que formen part de la primera i de la segona corona tarifària del sistema de transport públic ja no serà necessari comprar un títol de transport de dues zones. A partir de l’any vinent els ripolletencs podran adquirir una T-10 d’una zona per 10,20 euros en comptes dels 20,10 que costa la de dues zones (segons tarifes 2018). L’estalvi serà del 49%. I si compraven la T-Trimestre o la T-Jove, l’estalvi serà d’un 26%.
Els municipis del Vallès Occidental que es veuran beneficiats per aquesta iniciativa són, a més de Ripollet, Sant Cugat, Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Cerdanyola i Castellbisbal. També se’n beneficiaran 12 municipis del Baix Llobregat. Tots ells, tot i estar dins l’àrea metropolitana, formen part de la segona corona tarifària de l’ATM.
.
Antoni Poveda, vicepresident de l’AMB:
“És un acord històric. Amb aquesta tarifa plana metropolitana, amb preu d’una zona, iniciem un recorregut per fer més accessible el transport públic”.
Antoni Poveda, vicepresident de l’AMB:
“És un acord històric. Amb aquesta tarifa plana metropolitana, amb preu d’una zona, iniciem un recorregut per fer més accessible el transport públic”.
.
El nou sistema de tarifa plana impulsat per l’AMB, i aprovat per l’ATM, cobrirà així tota la Metròpolis Barcelona i farà efectiva una reivindicació històrica dels veïns i alcaldes de les localitats de la metròpolis que pertanyen a la segona corona tarifària.
Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, explica que la voluntat de l’ens en aquest sentit és que “els 36 municipis que formen la Metròpolis Barcelona funcionin amb una única zona tarifària, amb les condicions de zona 1, amb el corresponent estalvi econòmic que això tindrà en el preu dels bitllets i dels títols de transport públic”.
3,2 milions de ciutadans beneficiats
El proper gener, els gairebé 400.000 habitants d’aquests 18 municipis metropolitans de la segona corona i els 2,8 milions d’habitants de la primera podran viatjar per tota l’àrea metropolitana de Barcelona amb el títol d’una zona a un preu que pot arribar a ser la meitat de l’actual.
La mesura “soluciona una situació anòmala”, ha explicat el director de Mobilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas, perquè hi havia 18 municipis de l’àrea metropolitana que tenien una tarifa diferent, “quan és incongruent perquè estan dins el continu de la metròpolis i tenen un transport de caràcter urbà”.
Els càlculs de l’AMB apunten que, gràcies a aquesta mesura, el transport públic a l’àrea metropolitana guanyarà 4,6 milions de viatges a l’any.
.
Menys vehicles, menys contaminació
Es calcula que es reduiran 2,8 milions de viatges en vehicle particular.
S’aconseguirà un estalvi d’emissions de 9.500 tones de CO2, 30 tones de NOx i 1 tona de partícules fines.
.
.
Menys vehicles, menys contaminació
Es calcula que es reduiran 2,8 milions de viatges en vehicle particular.
S’aconseguirà un estalvi d’emissions de 9.500 tones de CO2, 30 tones de NOx i 1 tona de partícules fines.
.
Informació facilitada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
.
.