Els viatgers de l’E4 pugen un 11% el primer any d’aplicació de la zona 1
Els usuaris de transport públic al municipi segueixen augmentant. L’any 2019 les nou línies de bus que tenen parada a Ripollet van registrar un creixement de 134.691 trajectes, és a dir, un 6,39% més de desplaçaments. I les dues línies que més van pujar van ser l’E4 i el 685. L’Exprés va registrar 89.148 trajectes més en el primer any d’aplicació de la tarifa plana del transport, que permet arribar a Barcelona pagant una zona. I la línia “local”, el 685, va créixer un 21,85% en bona mesura perquè per primer cop al 2019 no va deixar de funcionar a l’agost.
Calen millores a l’E4
Amb aquestes dades l’E4 es converteix en la línia de bus amb més trajectes i supera al B2, que era el més utilitzat fins al 2019. Aquest augment mantingut d’usuaris de l’Exprés, la línia ha crescut un 31% en els últims cinc anys, fan encara més urgent les millores reclamades pels usuaris. Veïns farts de trobar-se el bus ple, d’haver de viatjar dempeus i de no poder pujar perquè no s’hi cap.
El regidor de mobilitat, Fran Sànchez, i l’alcalde, JM Osuna, han reclamat aquesta setmana en una reunió amb el director general d’infraestructures de mobilitat de la Generalitat, Xavier Flores, i el subdirector general de Transport Públic i Mobilitat, Benjamín Cubillo, “un reforç durant tot el dia, especialment en hores punta, igual que el 620 cap a Barcelona, que necessita un vehicle més, un canvi de recorregut per tal que passi pel barri de Can Tiana i una darrera expedició que surti de Fabra i Puig a les 23.15h”. De fet, malgrat que els viatgers del 620 baixen la disminució és gairebé insignificant i el total de les dues principals línies de bus que uneixen Ripollet amb Barcelona arriba als 1.177.083 trajectes.
Mira en aquest gràfic com han evolucionat els últims anys els trajectes en les línies més destacades del municipi . Pots filtrar per recorregut.
El 685 cada cop més utilitzat
La considerada pel govern com la línia de bus “local”, el minibus 685 que connecta Montcada i Tiana, registra un 2019 d’èxit i això ha permès reclamar que la Generalitat assumeixi el cost del servei a l’agost, que va pagar l’Ajuntament, i també que es faci un augment de freqüències, ara hi ha un cada hora.
El B5 no acaba d’arrencar
Pel que fa als busos que connecten Ripollet i Sabadell, el B2 creix un 3% i el B5, el directe, es manté gairebé igual. La línia, que es va estrenar al 2016, no és atractiva sobretot per la manca de freqüència i el recorregut. Per això el govern ha demanat a la Generalitat que en faci “un replantejament”.
Segons ha informat l’Ajuntament la Generalitat és conscient que les demandes locals “són necessàries” i s’ha compromès a estudiar-les i presentar una proposta de millora en dues setmanes.
Les dades de totes les línies
LÍNIA
TOTAL TRAJECTES 2019 / EVOLUCIÓ 18/19
E4 – Bús Exprés Ripollet – Barcelona
892.404 / +11,10%
B2 – Ripollet – Cerdanyola – Sabadell
866.679 / +3,07%
620 – Ripollet – Barcelona per carretera
284.679 / -0,97%
648 – Bellaterra – UAB – Montcada
95.608 / +11,93%
685 – Ripollet (Can Tiana) – Montcada
53.508 / +21,84%
N62 – Bus nocturn Sant Cugat – Ripollet – Barcelona
37.628 / -1,41%
690 – Badalona – Sta Coloma – Montcada – Ripollet – UAB
19.487 / +6,38%
B5 – Bus directe Ripollet – Sabadell
17.718 / +0,70%
621 – Barberà – Barcelona pels polígons industrials
10.885 / +15,75%