Tribuna: Les famílies de Ripollet estem fartes

Estem cansades.
Cansades de que passejar pels carrers amb el carro del nadó o la cadira de rodes esdevingui cada dia una carrera d’obstacles, a la qual el premi sigui arribar al nostre destí sense merda de gos enganxada a les rodes.
Estem cansades de vigilar constantment que els nostres petits no fiquin el peu a una caca quan juguen a les poques zones verdes que tenim a Ripollet.
Cansades de no poder seure a menjar un entrepà amb els nostres nens a sota d’un arbre, sense haver de mirar i remirar de no posar el cul a sobre d’una tifa.
Fartes de no poder gaudir dels espais naturals que tenim, d’anar sempre mirant a terra, perquè la gent es pensa que “la merda al camp és abono”. Doncs no, senyores i senyors, No és abono, és un fàstic.
Estem cansades d’haver de sortejar merda de gos cada matí, cada dia, durant tot l’any. Caca que et trobes davant de casa teva, davant de la porta de l’escola dels teus fills, a tot arreu. És una invasió que sembla no importar-li a ningú.
Fartes d’haver d’enfrontar-nos amb maleducats i maleducades que, a sobre, s’enfaden quan els hi recordes que han de recollir el regalet que ha deixat el seu gos.
Cansades del discurs “ya pago mis impuestos, que lo limpie el ayuntamiento”. Doncs no, senyores i senyors. Nosaltres també paguem impostos i tenim dret a no trepitjar merda aliena cada dia.
Ni campanyes municipals, ni conscienciació ciutadana, ni oferint bosses de recollida a les botigues, ni pipi-cans, ni “gimcana-caca”, ni multes. Res ha funcionat fins el moment.
Com ho podem fer, doncs, per poder tenir una ciutat neta?
Les famílies ens hem cansat, ens hem afartat. I per això diem NO ben fort i ben alt. Volem una ciutat neta de caques de gos.
I perquè no t’oblidis, t’ho recordem cada cop que faci falta.
És responsabilitat de tots.
Recull la caca del teu gos.
Mamicria
Article d’opinió. La REVISTA DE RIPOLLET no es solidaritza necessàriament ni es fa responsable de l’opinió dels col·laboradors